Kärlek har ingenting med ålder att göra

I morse råkade jag höra att de på radion pratade om att man skall göra slut så många gånger man kan fram tills det att man fyller 25. Vad är det för idioter som ens pratar så? Det är väl inte diekt så att man ska tänka "ah, jag är bara 20 så nu är det okej att göra slut och sen hitta ny kille/tjej och sen göra slut efter ett tag igen". De menade på att när man är +25 så har man både barn, villa och volvo och då ska man kämpa. För mig är detta bland det dummaste jag hört!
 
Mina föräldrar träffades när de var 16 år och lever fortfarande ihop, och tänk vad de kämpat genom åren! Skulle de kanske gjort slut i stället för att de inte fyllt 25? Nä! Skärpning Rix FM! Kärlek har ingenting med ålder att göra, är det rätt så kämpar man oavsett hur gammal man är eller vilken ryggsäck man bär på.
 
Bild lånad av: http://positivethinking.ratata.fi/blogg/

Kommentera här: