Det finns onekligen folk till allt

Igår när jag gick in på Maxi i Borås förundrades jag av att det precis utanför ingången stod en bil. Jättefint parkerat på en alldeles egen påhittad plats. Det är konstigt det där med att vissa människor tror att det har egen rätt på att göra precis som det vill var de än är. Jag kan inte begripa hur man tänker när man ställer sig precis utanför en stormarknad, går in och handlar med gott samvete. Det roliga i sammanhanget var att jag själv hann ut i min bil och precis då kom ägaren till bilen, gick in och satte sig och tände en cigarett. Där satt hon och sin väninna och försökte spela coola. (Ja, för coola var de inte!).
 
Att jag överhuvudtaget reagerar och lägger min energi på något som egentligen är helt idiotiskt är bara för att 2 månader tidigare såg jag exakt samma sak hända och med exakt samma personer. Då vet jag att jag kom hem och berättade för min sambo att man måste tro att man äger hela världen. Tänk om alla skulle göra så, ställa bilen på en "egen" parkering utanför Maxi, vilket KAOS de skulle bli. Nä sånt får mig förbannad. Varför är det mer okej för dem än någon annan? Dags och visa lite hänsyn till de sunda förnuftet. Det finns jättefina parkeringsplatser - ställ er där!
 
Precis under Maxiskylten stod bilen, väntar med spänning tills jag ser den nästa gång....
 

Kommentera här: