Att lära sig att handskas med andra människor

Ni har säkert någongång tänkt att personerna runt er är mindre bra. Det har jag också gjort. I dag försöker jag att tänka på ett annat sätt. Han eller hon kanske hade en dålig dag och att det var just därför som den där taskiga kommentaren kom. Jag inbillar mig att det är just dåliga dagar eller dålig självkänsla som påverkar oss. Om vi i stället skulle tänka som vi gör i trafiken - att man tar hänsyn till andra trafikanter. Tänk om alla kunde tänka så i det vardagliga livet. Det kanske är just den där taskiga kommentaren som gör att han eller hon får jobba ännu hårdare med sin självkänsla. Så är det ju även i trafiken, folk som inte tar hänsyn kanske oxå blir dem som råkar ut för olyckor lättare än oss andra. Det finns säkert logiker i det. Livet är till för att levas och de med en positiv syn. Jag vet i alla fall att jag inte vill minnas tillbaka på mitt liv med svarta ögon. Det skall vara med ett leende på läpparna som jag ser tillbaka och tänker: jag gjorde mitt bästa hela tiden.
 
1 Madelene:

skriven

Läst din blogg till och från sedan jag upptäckte den. Du inspirerar med det du skriver, mycket tänkvärt. Ha en mysig advent :)

Svar: Tack snälla Madelene, jag försöker vara en inspirationskälla för andra som behöver det. Kul att du gillar den! Stor kram!!
Emma

Kommentera här: