Saker jag saknar - DAG 28

Det finns en sak som jag kan sakna något fruktansvärt mycket. Det är att få sjunga, uppträda, träna inför något gig tillsammans med min sångkompanjon Staffan. Vår resa avslutades i höstas när han valde att följa sitt hjärta och flytta till kärleken i Köping. Vi hade egentligen en julkonsert inplanerad till december 2011, men den blåstes av i sista stund.

Att sjunga med Staffan var riktigt roligt, vi kände varandra så väl samt att rösterna passade så fint ihop. Tro mig! Det har vi fått höra måååånga gånger, att stämsången är bland de finaste. Jag har försökt många gånger att ta tag i sången tillsammans med andra, men blir bara besviken. Staffan kände jag sedan innan. Skulle de bli samma goa känsla med någon som man inte alls känner? Den frågan har jag inte svaret på, men jag tror kanske att jag en dag står där igen tillsammans med någon som gillar att sjunga och ha kul precis som jag.

Kommentera här: