HJÄRTAT GÖR ONT


Av en mängd olika anledningar. Vissa saker får mig att fundera, fundera över varför jag alltid ska bry mig så mycket om allt och alla? Mamma brukar alltid säga "strunt i det och le i stället", brukar inte alltid föräldrar ha rätt? Jag tror det, min mamma betyder allt för mig. I går var det en dag som inte kommer att försvinna, denna dag kommer alltid att finnas i mitt huvud vare sig jag vill eller inte. Jag förlorade endel av mitt hjärta. Jag är inte den tjejen som bryr mig om vad folk tycker eller tänker om mig. Jag gjorde det förr, men livet är för kort för att lägga energi på sånt. Jag är den jag är och gillar man det inte så behöver man inte vara med mig. Har du någongång känt att den enda du har är dig själv? Jag fick en sån känsla i går. Den enda jag kan lite på till 100 % är just mig själv. Vare sig man vill någon något illa eller inte så är det alltid svårt för vänner att hålla tyst om saker och ting. Jag vet det, av tidigare erfarenhet. Det är detta som kallas för skit snack, något som är ganska vanligt när det gäller tjejer. För killar är det helt annorlunda. Jag ser tillbaka på mina bröder när vi alla fortfarande bodde hemma hos mamma och pappa. Bröderna förstod aldrig varför det var sånt tjöt med alla mina tjejvänner, alltid när de var hemma hos mig så var det alltid prat om ditt och datt. Det var så det var och så som det fortfarande är. När det gäller mina bröder så var det aldrig snack om han som inte kunde komma eller som inte ville vara med, utan honom bjöd man med nästa gång i stället. Aldrig något tjaffs eller skit snack. Varför är det så egentligen? Att tjejer gärna pratar om alla medans killar inte gör det?

Ha en fin måndag allihopa

(P.s detta inlägg är inte riktat till någon utan bara mina känslor D.s)

1 FEBB:

skriven

förlåt, menade inte att såra dig. men jag har svårt att komma ihåg det än någon annans.

2 FEBB:

skriven

ja och det var därför jag skrev vad jag tyckte också men du verkade ta illa upp. Och vadå det är ju MITT fel att ja nt kommer ihåg bloggar så bra med" svåra namn".

Kommentera här: